Καλωσορισατε στο SensedPlace Blog!

Το SensedPlace προέρχεται από μια γενικότερη ιδέα για τη δημιουργία ενός χώρου και δικτύου παρουσίασης και ανταλλαγής ιδεών κοινωνικο-πολιτιστικού χαρακτήρα. Μέρος αυτής της ιδέας είναι και το Blog στο οποίο βρίσκεστε όπου δημοσιεύουμε σκέψεις, άρθρα, σχόλια, ιδέες, ανταποκρίσεις, παρουσιάσεις και πληροφορίες από τον ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό χώρο του δικού μας, αλλά ίσως και του δικού σας, κόσμου...



16.2.09

L'heure est grave pour l'Université!

L'heure est grave pour l'Université!
Πορείες, κινητοποιήσεις και απεργίες σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Γαλλίας. Paris, Marseille, Lyon, Toulouse ... Καθηγητές και φοιτητές έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους για την υπεράσπιση της δημόσιας παιδείας.

Τα πανεπιστήμια της Γαλλίας προσπαθούν να αντισταθούν στις καινούργιες μεταρρυθμίσεις που θέλει να επιβάλλει η κυβέρνηση. Με σκοπό την προστασία και την διατήρηση των θεσμών του Πανεπιστημίου, τα περισσότερα πανεπιστημιακά ιδρύματα είναι σε απεργία. Εδώ και δύο εβδομάδες καθηγητές και φοιτητές κατεβαίνουν στους δρόμους υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματά τους.
Διατηρώντας αποφασιστικότητα και τόλμη και δίχως καμιά υποχώρηση παλεύουν για την ανάκτηση των δικαιωμάτων τους.
L'heure est au rassemblement!
1. Απόσυρση του νομοσχέδιου όσον αφορά τον διαχωρισμό των καθηγητών σε ερευνητές (chercheurs) και σε διδάσκοντες (enseignants).
Οι καθηγητές θεωρούν ότι δεν μπορούν να διαχωριστούν σε "παιδαγωγός" και σε "ερευνητής". Με την διαχώριση αυτή, μπορεί μεν το Υπουργείο να θέλει να έχει καθηγητές - παιδαγωγούς που να μπορούν να προσεγγίσουν τους φοιτητές αλλά με αυτόν τον τρόπο η έρευνα αυτομάτως διαγράφεται από τον πανεπιστημιακό κύκλο και απομένει μόνο η διεξαγωγή μαθημάτων που στην τελική ίσως να μην μπορεί να βοηθήσει τον φοιτητή. Από την στιγμή που αφαιρείται το δικαίωμα των καθηγητών να είναι και ερευνητές είναι σαν να αποδεχόμαστε ότι η έρευνα ανήκει μόνο σε αυτούς που εργάζονται στα ερευνητικά κέντρα (CNRS), άρα μόνο στις θετικές επιστήμες.
2. Κατάργηση του LRU
Είναι το περσινό νομοσχέδιο σύμφωνα με το οποίο δίνεται στον Πρύτανη του πανεπιστημίου η απόλυτη ελευθερία να διαμοιράζει τα κονδύλια από το κράτος αλλά και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις που σύμφωνα με τον νόμο θα μπορούν να χρηματοδοτούν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τα διάφορα παραρτήματα του πανεπιστημίου. Μπορεί επίσης να διορίζει ο ίδιος τους καθηγητές που θα εργάζονται στις εκάστοτε θέσεις και να κρίνει κατά πόσο μπορούν να ανέβουν στην πανεπιστημιακή κλίμακα. Κάτι που είναι τελείως παράλογο διότι με αυτόν τον τρόπο, θα δίνονται περισσότερα χρήματα στα παραρτήματα οικονομικών επιστημών, της νομικής και οτιδήποτε έχει σχέση με τις επιχειρήσεις και τις θετικές επίσημες, τα επαγγέλματα του μέλλοντος με λίγα λόγια...λόγω του ότι είναι αυτές που χρηματοδοτούν το πανεπιστήμιο. Με αυτό τον τρόπο οι φοιτητές μπορούν να βρουν πιο εύκολα stage και δουλειά ενώ παραρτήματα ανθρωπιστικών επιστημών όπως Φιλολογικά (Lettres Classiques et Modernes), Ξένες Γλώσσες, Αrt du Spectacle, Histoire de l'art, Musique κλπ που στοχεύουν ιδιαίτερα πόστα της δημόσιας εκπαίδευσης, θα έχουν ένα μηδαμινό ποσοστό του budget του πανεπιστημίου. Mε αυτό το τρόπο, τα διάφορα groups θα μειώνονται, οι vacataires το ίδιο και στο τέλος, αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση θα μείνουμε μόνο με τους titulaires οι οποίοι θα καλoύνται να διδάξουν όλα τα μαθήματα.
3. Απόσυρση του σχεδίου σύμβασης όσον αφορά το διδακτορικό και διατήρηση των 900 κατηργημένων θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι φοιτητές του διδακτορικού ουσιαστικά, εργάζονται ως συμβασιούχοι στο πανεπιστήμιο με αποτέλεσμα να βασίζονται στα μαθήματα που διδάσκουν για να διεξάγουν την έρευνά τους. Το Υπουργείο Ανώτατης Εκπαίδευσης θέλει να διαγράψει 900 θέσεις διδακτορικού διότι δεν μπορεί υποτίθεται να χρηματοδοτήσει την έρευνα και επίσης την εργασία τους. Όμως αυτό είναι τελείως παράλογο διότι η έρευνα, μέχρι τώρα ανήκει στην πανεπιστημιακή κοινότητα και είναι στοιχείο υποχρεωτικό του πανεπιστημιακού κύκλου.
4. Απόσυρση του νομοσχεδίου όσον αφορά τον καινούργιο τρόπο διεξαγωγής των διαγωνισμών για το δημόσιο.
Διαγωνισμοί - Εξετάσεις δημοσίου. Αυτή είναι η τελευταία χρονιά που λειτουργούν τα IUFM ή Παιδαγωγικά Ινστιτούτα, είναι τα Ινστιτούτα στα οποία είναι γραμμένοι οι φοιτητές που δίνουν εξετάσεις δημοσίου. Από την επόμενη χρονιά καταργούνται τα IUFM και αναλαμβάνει το πανεπιστήμιο την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις μέσω του νέου master το οποίο ονομάζεται Master Enseignement. Το Master Enseignement, του οποίου η μακέτα έπρεπε να ήταν έτοιμη τέλους του Δεκέμβρη, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας είναι ακόμη στα σκαριά μιας και οι καθηγητές δεν γνωρίζουν τί διδασκαλίες πρέπει να περιλαμβάνει αυτό το master. Μέχρι πρότινος, ο διευθυντής του παραρτήματος Μουσικολογίας υποστηρίζει ότι θα πρέπει να περιλαμβάνει μαθήματα από το Master Recherche (έρευνας), μαθήματα από την προετοιμασία των φοιτητών για τις εξετάσεις και παιδαγωγικά μαθήματα(αυτά που κάνουν οι φοιτητές στο IUFM ). Αυτό είναι το πρώτο κρατούμενο. Δεύτερο, μέχρι πέρσι, τις εξετάσεις CAPES (για γυμνάσια) είχαν δικαίωμα να δώσουν όλοι όσοι είχαν το Licence(πρώτο πτυχίο πανεπιστημίου) και έκαναν ένα χρόνο προετοιμασία. Τις εξετάσεις AGREGATION (για Λύκεια και Πανεπιστήμια)όλοι όσοι είχαν ένα χρόνο master και ένα χρόνο προετοιμασία. Από τη στιγμή που το Υπουργείο ζητά ένα master enseignement ενός χρόνου και ένα χρόνο προετοιμασία, εξισώνεται λοιπόν το επίπεδο του CAPES με της AGREGATION κάτι που είναι τελείως παράλογο διότι μεταξύ των δύο εξετάσεων, υπάρχει μεγάλο χάσμα. Τρίτο, από του χρόνου, αυτές οι εξετάσεις, δεν θα δίνουν το δικαίωμα σε ένα πόστο εργασίας, τουλάχιστον αυτό λεγόταν μέχρι τον Σεπτέμβρη και το CAPES δεν θα έχει χαρακτήρα εθνικό αλλά ακαδημαϊκό. Είναι η ακαδημία της κάθε περιοχής που θα κάνει τις εξετάσεις οι οποίες πλέον δεν θα έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο των σπουδών αλλά με γενικά μαθήματα όπως γαλλικά, μαθηματικά, πληροφορική. Γενικές γνώσεις όπως οι εξετάσεις που γίνονται για τους δασκάλους. Μόνο η AGREGATION θα κρατήσει τον εθνικό χαρακτήρα αλλά δεν ξέρουμε μέχρι πότε…
5. Αύξηση των επιδομάτων για την Παιδεία.
Νομίζω ότι είναι αυτονόητο. Από την στιγμή που μπορεί να ξεμπλοκάρει 320 δις euro από τον κρατικό μηχανισμό ο κύριος Sarkozy για τις επιχειρήσεις έστω υπό μορφή δανείου, νομίζω ότι πρέπει κάλλιστα να δώσει έστω και 1 εκατομμύριο στα πανεπιστήμια. Τί είναι 1.000.000 μπροστά στα 320 δις? Βέβαια θα μου πείτε ότι είναι υπό μορφή δανεισμού. Ποιος όμως θα πάρει την θέση τους, αν δεν δίνουμε ευκαιρίες σε vacataires και αν δεν δίνουμε μόνιμα πόστα σε vacataires που είναι στο πανεπιστήμιο εδώ και πάρα πολλά χρόνια?

Δεν υπάρχουν σχόλια: